HomeGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!

Share | 
 

 Karakteralkotás

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Revan
Admin
avatar

☽ Reagszám : 22

TémanyitásTárgy: Karakteralkotás   Szer. Aug. 31, 2016 5:58 pm

A játék megkezdésének feltétele egy elfogadott előtörténet: ennek tartalmaznia kell a karakter életének eddigi fontosabb eseményeit, a személyisége  leírását a könnyebb megismeréshez. Fontos, hogy a karakter egyedi legyen - nem baj, ha az író inspirálódik pl. Anakin, Revan vagy Boba Fett történetéből, de nem fogadunk el másolatokat, sem mások szellemi termékeit (vonatkozik ez az összes egyéb franchise világára - Zsákos Frodó sem utazott az Ezeréves sólymon).
A szabályok megszegése súlyos következményekkel jár.



Hogyan érdemes elkezdeni egy előtörténet megalkotását?





Szinte mindenki saját, egyedi módszerrel rendelkezik karakteralkotás terén: ez a segédlet azoknak készült, akik újak a szerepjátékok világában. Természetesen a tapasztalt játékosok is meríthetnek belőle ötleteket, de aki úgy érzi, pontosan tudja már, mit szeretne, nyugodtan kihagyhatja ezt a részt.
Még a tényleges írás előtt érdemes átgondolni, pontosan milyen karakterrel szeretnénk játszani: ebbe beletartozhat annak neme, faja, kora, politikai hovatartozása - de mindezek mellett fontos a személyiség felépítése is, annak alapvető jegyeinek ismerete.
A karakter jelleméhez segítség lehet egy-egy könyvbéli, filmbéli szereplő, annak életútja, motivációi és kapcsolatai - ha tudjuk, nagyjából milyen jellegű a most készülő, alapjául szolgálhat egy korábbi élmény. Időnként azonban épp az ellenkező irányból születnek karakterek, maga az előtörténet ötlete ugrik be a készítőnek előbb, és ebből bontakozik ki a jellem és a többi - nincs biztos recept, ahogy nincs két egyforma karakter sem. (Mármint jó esetben - üdv az Ezeréves sólymon, Frodó!: )
Második lépésként következhet a kérdések szakasza: miért olyan, amilyen, miért tette ezt vagy azt, és ha igen, miért nem? A motivációk megértése hálás feladat, de nem minden esetben szükséges a megértéshez vagy magához a karakter bemutatásához: léteznek csak szerepjáték-példával megírt karakterek is, az ő megalkotásuk azonban épp ugyanannyi előzetes munkát és ötletelést kíván. Ebben a műfajban egy adott jelenet-jelenetek szolgálnak arra, hogy bemutassák a karaktert,
és hosszuk miatt felértékelődik szinte minden szó, amivel készültek.
Hasznos lehet még már elfogadott előtörténetek elolvasása: könnyebben befogadható így a világ, az adott korszak hangulata, esetleg rögtön kereshetünk is leendő kapcsolatokat, akár barátok, akár nemezisek formájában - és főleg hasznos lehet egy nagy pohár tea vagy kávé elfogyasztása.


Az előtörténet formátuma





Az alább szereplő előtörténet formátumon belül az ADATOK rész szigorúan követendő, a többi változtatható, de nem javasolt. A színek és egyéb formázások a jó ízlés határain belül javasoltak-. Az alábbi karaktersablon másolandó és töltendő ki - az itt látható változat az eredeti magyarázatául szolgál, megalkotásnál azt használjuk.
Kód:

<div style="width:400px;height:700px;padding:10px;border:5px solid black;">
[center][size=20][color=#B6BFB6]ADATOK[/color][/size][/center]


[size=16][color=#B6BFB6]Név:[/color][/size] A karakter neve: magában foglalja a vezeték és keresztneveket is.

[size=16][color=#B6BFB6]Nem:[/color][/size] A karakter neme.

[size=16][color=#B6BFB6]Kor:[/color][/size] A karakter kora.

[size=16][color=#B6BFB6]Faj:[/color][/size] A karakter faja.

[size=16][color=#B6BFB6]Csoport:[/color][/size] Köztársasági, Birodalmi vagy Semleges

[size=16][color=#B6BFB6]Foglalkozás:[/color][/size] A karakter foglalkozása.

[size=16][color=#B6BFB6]Szervezet:[/color][/size] A szervezet/szervezetek, ahová a karakter tartozik (ha van)

[size=16][color=#B6BFB6]Erő-érzékenység:[/color][/size] Igen/Nem

[size=16][color=#B6BFB6]Avatar:[/color][/size] A karakter profilképének alanya.
</div>





A karakter neve viszonylag magától értetődő: a név, amit választottál. Néhány fajra egyedi nevek jellemzőek, és hacsak nem szolgál az előtörténet magyarázattal, ezektől ne térjünk el. Érdemes  tanulmányozni az ismert neveket nem az emberi fajhoz tartozó karakterek esetén. A Sith karakterek először születési nevüket viselik, és későbbi előrelépésük esetén, a Lord vagy Darth rang esetén választhatnak ahhoz illőt.
A karakter neme általában nem szorul magyarázatra, azonban egyes fajoknál ez nem ennyire egyszerű. Néhány faj, például a huttok hímnősek, ilyen karakter esetén az a fontos, hogy a karakter viselkedésre alapján melyik nemhez tartozik. A droidoknak értelemszerűen nincs nemük, a programozásuk lehet maszkulin, feminin vagy semleges.
A karakter koránál a legfontosabb tényező, hogy nem minden faj él annyi ideig, mint az emberek: egyesek tízszer annyi ideig élnek, mások csak töredékét az ő élettartamuknak. Egy 45 éves wookie például messze nem középkorú még, éppen hogy túl van a gyerekkor küszöbén. Ezért feltüntetendő a kor mellett, hogy a karakter milyen életszakaszban jár, amennyiben ember.
A Star Wars univerzumában rengeteg intelligens faj él, ezért a karakter fajának kiválasztásánál több lehetőség van. A Köztársaság és a Semleges területek tárt karokkal fogadják bármelyik faj képviselőjét, a Birodalom területén viszont lenézéssel és undorral tekintenek mindenkire, aki nem ember vagy sith, különösen, ha nem is hasonlít egy emberre. A standard választás az ember, minden fajnak vannak bizonyos előnyei és hátrányai az eltéréseik miatt.
A karakter csoportja az a kormányzat a rendszerben, amelyiknek a területén él (kivéve például kémek esetén). Amennyiben egyikhez sem tartozik, semlegesnek minősül.
A karakter foglalkozása a mindennapi betevőjének megkeresési módszere. Elképzelhető, hogy épp vízvezeték szerelőként tengeti az életét, esetleg olyan szövegeket lektorál, mint ez - a realitás határain belül maradva ez bármi lehet.
A Szervezet rész alatt feltüntetendő minden szervezet, ahová a karakter tartozik. Minden szervezet után járnak bónuszok, azonban hosszútávon nem kifizetődő túl sok szervezethez tartozni: a legtöbb szervezet tagsága üti egymást, és amikor a karaktert végül elszámoltatják a hűségét illetően, az könnyen  fordulhat visszájára. Például, ha valaki egyszerre szolgálja a Hutt Kartellt és a Fett klánt, könnyen kerülhet olyan döntéshelyzetbe, hogy nyíltan az egyik vagy másik mellé kell állnia, esetleg kiderül, hogy nem kizárólagos a hűsége: mindkét szervezetnek több, mint elég fejvadásza van a probléma orvoslására.
Már ezen a ponton szükséges feltüntetni, hogy a karakterben megvan-e a lehetőség rá, hogy használja az Erőt. Ez nyilvánvaló feltétel ahhoz, hogy sith vagy jedi lehessen, de mindenhol előfordulnak olyanok, akiknek fogalmuk sincs a saját potenciáljukról, és valahogy elkerülik ennek a két nagy szervezetnek a figyelmét. Az Erő rengeteg lehetőséget tartogat, a képzett Erőhasználóknak kevés ellenfél tud ellenállni, de rengeteg időt és energiát jelent a tanulása (nagyjából kiegyenlített a rendszer azok számára is, akik nem Erő-érzékenyt hoznak, bizonyos dolgokban kiemelkedőbbek lehetnek).
Az általad választott avatar bármilyen forrásból származhat, de kötelezően feltüntetendő a forrása, hogy elkerüljük az esetleges egyezéseket. Értelemszerűen a karakter külseje és a kinézet leírása meg kell, hogy egyezzen. Érdemes először avatart keresni, és utána megalkotni a karakter külsejének leírását - aztán felhörpinteni a korábban elkészített italt.



Kinézet és személyiség






Érdemes a karakter külsejének leírását azzal kezdeni, hogy megtaláljuk hozzá a megfelelő alanyt, majd a megfelelő képet, ami hűen tükrözi az elképzeléseinket.
A kinézet leírásakor térjünk ki a karakter magasságára és súlyára, vagy legalább testalkatára. Külsejének leírására tartalmazhatja a szem, bőr és hajszínt, és a különleges ismertetőjegyeket (például sebhely, kibernetikus testrész, tetoválás). Ezen kívül érdemes leírni azt is, hogy a karakter hogyan öltözködik, és milyen benyomást kelt másokban.
Mind a játékban, mind a valóságban az emberek jelentős része idegen marad számunkra, nem ismerjük meg a személyiségüket, ezért a külsejük befolyásolja az első benyomást. A külső leírás, megjelenés főleg azért lényeges, mert ez az első, amit egy játékban tapasztalnak belőlünk: a leírás hossza összefügg azzal is, mennyire foglalkozik vele az adott karakter.

A jellem szinte a karaktered maga, nem túlzás azt állítani, hogy az egésznek a szíve, ezért a legtöbbet ennek a pontosításán érdemes dolgozni. Minél részletesebben fejtsük ki, hogy az olvasó minél komplexebb képet alkothasson: egyikünk jellemét sem lehet két sorban összefoglalni, ezért ennek leírása sosem túl sok.
Van néhány témakör, amit mindenképp át kell gondolnunk: mik a karakter személyiségének legnagyobb erősségei és hibái? Mik a karakter vágyai, mitől tartózkodik, mi motiválja, és így tovább. Rengeteg szempont létezik, és amíg újabb pohár teát vagy kávét fogyasztunk békésen meditálva, biztosan eszünkbe juthat még néhány jellemző.
Érdemes minél jobban árnyalni a karakter személyiségét: a jedi mesterekben is megbújnak kifejezetten ellentmondásos vonások, és egy sith is rendelkezhet nemes elképzelésekkel.



A történet






Nincs tökéletes módja egy jó előtörténet megírásának, általában egyéni preferencia szerint történik, az alapján, amit az író tart fontosnak közölni a karakterről: lehet önálló narráció, vagy egy jelenet leírása, de sok egyéb változat is létezik még. A hossz nincs megszabva, de erősen javasolt legalább egy oldalt írni egy szövegszerkesztőben.
A karakter akkor éri el az elfogadható szintet, ha az ellenőrzést végző moderátor úgy gondolja, hogy megismerhető belőle a karakter, és illeszkedik is a világba, a rendszerbe. Ehhez hozzátartozik a képességeinek beható ismerete, azok határa: senki nem képes űrhajókat lerántani az égből pusztán az Erő segítségével az előtörténete elkészültekor.
Amennyiben jedi karaktert indítunk, az friss lovagként kezd (de választható lehetőség az is, hogy padawant vagy még fiatalabb növendéket hozzunk). Ez azt jelenti, hogy szó szerint a Jedi Rend legújabb teljes jogú tagja, még előtte áll az első önálló feladata, és legalább egy padawant lovagi rangra kell emelnie ahhoz, hogy ő maga is mester lehessen. Ez nyilván meglátszik a képességein is: már magabiztosan használja az Erőt, és képes fénykarddal hatékonyan harcolni, de egy tapasztalt mester vagy egy frontvonalon szolgáló lovag másodpercek alatt felülkerekedne rajta.
Amennyiben sith karaktert indítunk, az egy sith lord új tanítványaként kezdi a pályafutását (választható lehetőség, hogy még az Akadémián van). Már a Sith Rend teljes jogú tagja, a törvények szerint is sith, ezért a Sith Birodalomban ennek a kiemelt polgárságnak minden előnyét élvezi, viszont még messze van a hatalmi piramis felső szintjeitől. Bármit vár tőle a mestere, rengeteget kell még dolgoznia ahhoz, hogy ő maga is lord lehessen, sokszor más rendtársai ellenében- az útja pedig éppen úgy vezethet bármelyik irányba. Még messze áll attól, hogy  mesternek nevezhesse magát: az ereje félelmetes a nem erőérzékenyek számára, de nevetségesen kevésnek tűnik egy igazi sith nagyúr tudása mellett.
Ha a játékos valamilyen katonát választ, legfeljebb őrmesteri rendfokozatot tüntethet fel az egységnél, amiben szolgált (alacsonyabb persze választható). Kiemelkedhet a többi katona közül, de nem látványosan: ő a felső tíz százalék, de a felső tíz százalékban lenni még kevés hozzá, ha valaki igazi karriert akar..
Ha valaki mandalóri karaktert indít, egy friss, éppen csak felnőtté avatott karakterrel kezd (amennyiben úgy dönt, kezdhet még a felnőtté avatási próba előtt). Már megkapta a saját páncélját, a saját fegyvereit és a klánja teljes jogú tagja, és már most is félelmetes erőt képvisel, messze felülmúlja egy átlagos fejvadász vagy katona harci kapacitását, de még mindig nagyon fiatal és tapasztalatlan: nem látott annyit, mint a klánja már megbecsült tagjai, a páncélja pedig még nem több egy átlagos mandalóri páncélnál, aminek még egybe kell forrnia viselőjével.

A kész előtörténet az előtörténetek topicba illesztendő be címként a karakter nevével, ezután kerülhet sor a bejelentőben a jelzésre, hogy a történet ellenőrzésre készen áll.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 
Karakteralkotás
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Star Wars - Children of the Force :: Közösség :: Szabályzat :: Regisztrálóknak-
Ugrás: