HomeGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!

Share | 
 

 Fett klán

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Revan
Admin
avatar


Hozzászólások száma : 102
Reagszám : 39
Oldal : 0
Join date : 2016. Aug. 30.
Tartózkodási hely : On the Foundry

TémanyitásTárgy: Fett klán   Hétf. Aug. 21, 2017 12:33 am

Leírás: Mandalori harcosokból álló klán.
Kor: Ismeretlen; legalább tízezer év.
Zarini központok: Dorn 5
Tagok száma: ~40000-50000; több százezer droid
Feladatkör: Nincs; a klán becsületének és létének fenntartása.
Hovatartozás: Gyakorlatilag független; laza kapcsolatok a Sith Birodalommal és a Hutt Kartellel
Egyenruha és külső ismertető jelek: A klán tagjai sötétzöld ruhát vagy sötétzöld mandalori páncélt viselnek (a rajta elhelyezett egyedi festés személytől és családtól függően változik).
Irányítószerv:
Vének Tanácsa; a klán hadura

Történet

A mandalori kultúra rendkívül régi; alig lehet fiatalabb magánál a Galaktikus Köztársaságnál. Ami a Fett klánt illeti, már az első fennmaradt írott forrásokban felbukkantak az akkori Fettek, hasonlóan több más nagyobb klán tagjaihoz (mint például az Ordo vagy a Vizla).
A mandalori történelem első évezredeiben a bolygó klánok uralta országok közötti polgárháború áldozata volt, a Fett klán pedig egyike volt azoknak a klánoknak, amik nem tűntek el az idő viharában. Mire a megmaradt klánok megkötötték a békét egymással, hogy külső ellenségek felé fordítsák a figyelmüket, már létezett az a becsületkódex, amit minden magát valamire tartó mandalori követ. Még ha az ellenségeskedés nem is múlt el, a Fett klánt még az ellenségei sem vádolhatták soha a becsületkódex megsértésével. Annak ellenére, hogy egyértelműen a legnagyobbak közé nőtt, a Fett klán politikailag passzív maradt az Új Sith Háborúkig.
A mandaloriak hatszáz évvel a Zarini Száműzetés előtt háborút indítottak a Köztársaság ellen, ami kevés híján a vesztüket okozta: egy Revan nevű jedi vezetésével ellenállást szerveztek ellenük, ami a bolygójukig lökte vissza a mandaloriakat. Ebben a háborúban sokan meghaltak a Fett klán tagjai közül, akik a két háborúban kihalt klánt leszámítva a legsúlyosabb veszteségeket szenvedték el.
A Fett klán nem állt teljesen készen a háborúra, ezért csak néhány tucattal támogatták a sithként visszatért Revan és Malak háborúját a Köztársaság ellen. Valamivel komolyabb támogatást nyújtottak háromszáz évvel később Vitiate Sith Birodalmának, még ha a vezető szerepeket nem is igyekeztek magukhoz ragadni. A Fett klán tagjai számos kritikus ütközetben vettek részt, a mandaloriak nagyobb részével együtt a Birodalom elit egységeként funkcionáltak.
A Fett klán ellentétei a korszak két másik nagy klánjával, az Ordo és a Vizla klánnal a sithekkel kapcsolatos viták miatt újultak ki: bár egy mandalori sem tekintette átmeneti szövetségesként többnek a sitheket, a Fettek még ezt az átmeneti szövetséget is egyre jobban ellenezték, mert a sithekben a jövő ellenségeit látták a Köztársaság bukása után. Bár ez végül nem vezetett komoly konfliktushoz, a Fettek a mandaloriak emlékezetében az izolacionista, függetlenedő álláspont képviselőiként maradtak meg.
A Zarini Exodus Flotta elpusztításában két mandalori klán harcosai vettek részt: mivel elsősorban az átszállás támogatására akarták megtartani a mandaloriakat, a birodalmi alakzat elején helyezkedtek el a Vizla és a Fett klán hajója akkor, amikor az ismeretlen katasztrófa miatt lezárult a Zarin Rendszer. Mivel távolabb voltak a hajóik, viszonylag sok mandalori élte túl a katasztrófát és landolt sikeresen a birodalmi egységekkel együtt a Krillen.
Az elkövetkező két évszázadban a Fett és a Vizla klán félretette az ellentéteit, és miután a helyi birodalmiak elismerték a mandaloriaknak járó jogaikat, folytatták a birodalmi erők segítését a háborúban. A mandaloriak legalább olyan rettegetté váltak a csatatereken, mint a sithek, elsősorban azért, mert a birodalmiak hajlamosak voltak kihasználni a mandaloriak harci kedvét, és inkább az ő életüket tették kockára a sajátjuk helyett.
Kétszáz évvel a száműzetés után történt, hogy egy különösen véres, hosszú csatában, amit szinte kizárólag a mandaloriak vívtak meg birodalmi részről, a Fett klán kétharmada odaveszett. Ennek hatására támadtak fel a Fett klánon belül újra azok a régi, függetlenséget támogató birodalomellenes hangok, amik hatására végül a klán vezetői úgy döntöttek: nem vívják meg többé a sithek háborúit helyettük.
Kilencven évvel ezelőtt, egy évtizednyi készülődés után a Fett klán hadura egyetlen éjszaka leforgása alatt összegyűjtötte a klánja összes tagját és minden mozdítható ingóságát, hajókra rakta őket, áttörték a birodalmi fővárost körülvevő őrflotta készületlen blokádját, és szinte veszteség nélkül elhagyták a Birodalom területét. Egyenesen a gyéren lakott Dorn 5-re mentek, aminek egy teljes kontinensét birtokba vették, és mindössze három év leforgása alatt a teljes Zarin Rendszer egyik legerősebb erődrendszerét építették ki rajta.
Néhány sikertelen támadás után, amit a Birodalom és a Vizla klán indították a Fettek ellen (és amiknek idején a Fettek szövetséget kötöttek a huttokkal, egy alkalommal pedig a Köztársasággal), a sithek kénytelenek voltak beérni egy mindössze névleges irányítással a Fett klán felett, hogy elkerüljék azt, hogy az ellenségeikhez csatlakozzanak.
A Fett klán ma a negyedik legnagyobb haderőt birtokló független hatalom a Zarin Rendszerben: általában a saját dolgokkal törődnek, csupán meglehetősen magas zsoldért állnak időnként valaki szolgálatába. Bár még mindig sokszor vállalnak el bizonyos fejvadász vagy zsoldos munkákat a sithek megbízásából, a Fettek legerősebb természetes szövetségesévé a huttok váltak, akikkel kölcsönös segítségnyújtási szerződést kötöttek, és bizonyos szállítmányokért több száz harcosuk segíti a huttokat.
Bár a Fett klán önmagában gyenge lenne hozzá, hogy megvédje magát akár a Köztársaságtól, akár a Birodalomtól, sőt, még a huttoktól is, az elhelyezkedése meggátolja azt, hogy bármelyik nagyobb hatalom leigázza: mivel mindhárom nagyhatalomhoz közel fekszik, a katonai ereje pedig elég nagy hozzá, hogy bármelyik javára billentsen egy háborút, eddig a pontig senki nem támadta meg őket. Mióta ezt elérték, nem is igazán vannak nagy külpolitikai törekvéseik: elsősorban a klán gyarapodását próbálják elérni.


Rangok/rendfokozatok

Kadét: A kadétok (akiket gyakran hívnak a harcosok zöldfülűnek) azok a fiatal mandalori harcosok, akik még nem teljesítették a próbájukat (a zöldfülű jelzőt használják néhány fiatal, már harcos rangú mandalorira is, de ebben az esetben ennek majdnem mindig párbaj a vége). Minden mandalori, aki még nem harcos, kadétnak számít: a mandaloriak egytől egyig harcosnak tanulnak.
Harcos: Azok a mandaloriak, akik teljesítették a próbájukat, ezt a rangot viselik: ez a rang a felnőttkor határa a mandalori kultúrában. A harcosok lehetnek szó szerint mandalori harcosok, de a technikusok, a pilóták, sőt, még a családanyák is ide tartoznak. Az, aki túléli a próbáját, de nem válik harcossá, nem számít mandalorinak többé- száműzötté válik.
Kapitány: A mandalori kapitányok egy csapat (sokszor száznál is több) mandalori harcost vezetnek: ezt a rangot a legjobbak nyerik el közülük, akár vadászattal, akár harctéren nyerik meg ezt a tiszteletet. A mandalori kapitányok ezért általában sokkal jobb harcosok az átlagos mandalori harcosoknál.
Családfő: A Fett klán több tucat családból épül fel, melyek mind legalább kétszáz tagúak, némelyik még nagyobb. A legerősebb, legokosabb mandalori a családban az adott család feje, a cím nem öröklődik egyenes ágon: a családfők a legjobbak az egész családon belül. Pozíciójukért bármikor kihívhatóak, ezért az öreg családfő ritka, de aki megéri az idős kort, kivételes tiszteletre tesz szert. A családfők alkotják a Vének Tanácsát.
Hadúr: A klán feje, a hadúr olyan a klánnak, mint a családfők a családnak, és a cím megszerzésének is hasonlók a feltételei, csupán sokkal nagyobb mértékben: bárki a klánon belülről, sőt, a klánon kívülről is párbajra hívhatja a hadurat a klán vezetéséért, ezért a hadúr, aki megőrzi a pozícióját hosszú ideig, mindig a generációja egyik legkivételesebb harcosa.


Toborzás, tagfelvétel

Az esetek többségében a Fett klán soraiba csak egy módon lehet bekerülni: bele kell születni. Azokat a mandalori tradíciókat, erkölcsi szabályokat és harci technikákat kevesen sajátíthatják el úgy, hogy nem születnek bele. Azok, akik a Fett klánhoz tartozó egyik családba születtek, megkapják a szükséges képzést, így számukra nincsenek követelmények azon túl, amit egy egész életen át tanítanak nekik: tartsák meg és gyarapítsák a klán dicsőségét, soha ne vétsenek a becsület ellen, a kihívásokat minden erejüket beleadva próbálják fogadni, és ha elbuknak, fogadják mandalorihoz méltó módon a halált. Ritka, hogy valaki, aki mandalorinak születik, száműzötté válna, a legtöbben jóval előbb vállalnák a halált.
Elvileg van rá, hogy kívülállók teljesítsék a próbákat, és a mandaloriak befogadják őket maguk közé, de nagyon ritka, hogy valaki megpróbálkozzon velük, és még ritkább, hogy túlélje. Bár a mandaloriak emberek, nem zárják el a lehetőséget más fajok elől sem, és ahogy általában, a mandalori kultúra nem tesz különbséget kor és nem alapján.
Ahhoz, hogy egy kívülálló bekerülhessen, először be kell bizonyítania, hogy ismeri és tiszteli a mandalori hagyományokat legalább annyira, ahogyan azt egy korához illőtől elvárnák: egy gyermek dolga jóval könnyebb, mint egy aggastyáné. Nem ritka az sem, hogy próba elé állítják a jelentkezőt már ezen a szinten, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy mennyire értik meg a mandalori harcos kultúra hagyományait, és mennyire tudnak azonosulni velük.
Amennyiben a kívülálló sikerrel megbirkózott a mandaloriak hagyományait illető vizsgákkal, részt kell vennie több vadászaton, illetve több párviadalt is meg kell vívnia szabályozott körülmények között. Ezek a szabályok változnak, de néhány állandó: elvileg nem tiltják meg az Erő-használóknak a próbálkozást, az Erő használata szigorúan tilos. Éppen így tilos olyan felszerelést használni, ami nem tartozik a próbához.
Amennyiben egy gyermek kerül a Fett klánhoz, maguk közé fogadják, amennyiben a korának megfelelő tudást és képességeket birtokolja. A felnőtteknek le kell tenniük a végső próbát is, amivel a Harcosok közé kerülnek: ezen a végső próbán többen nyerik el a mandalori címet poszthumusz, mint túlélőként.
Azokat, akiket befogadtak a klánba, általában továbbra sem kezelik teljes értékű mandaloriként: hasonló a megítélésük, mint egy törvénytelen gyermeké, hacsak egy család be nem fogadja. Ez a státusz azonban idővel elmúlik: ha az így befogadott mandalori nagy dolgokat tesz a klánért, hírnevet épít, akkor akár a született mandaloriak fölé emelkedhet.


Kiképzés

A mandaloriakat már gyerekkortól harcra képzik: a szüleik megtanítják őket lőni, pusztakézzel és közelharci fegyverekkel harcolni, és keményen bánnak velük, hogy erősek legyenek. Talán ennél az alapvető, fizikai erőt megalapozó képzésnél is fontosabb, hogy a szülők az első évektől mélyen elültetik a meséikkel, történeteikkel a gyermekek lelkében a mandalori eszme magját.
A gyermekek tíz éves kortól kezdenek el harci kiképzést kapni, miután megtanulták az alapokat: megtanítják őket harcolni, úgy, ahogy talán senki más nem harcolt soha az egész Galaxisban. A kadétokat egy öregebb harcos edzi, aki igyekszik minden tudását átadni nekik, de a legtöbb tudást mégis egymástól szerzik, amikor együtt gyakorolnak, egymással vetélkednek. A kiemelkedőbb kadétok különböző, kisebb jutalmakat kapnak, de elsősorban a dicsőségért igyekeznek a legjobbak lenni: a mandalori szellemiségbe nem fér bele, hogy bárki kevesebbre törekedjen ennél.
A kadétok eleinte páncél nélkül gyakorolják a harcot, de ahogy nőnek, darabonként megkapják a saját páncéljukat, amivel azután meg kell tanulniuk éppen úgy eggyé válni, mintha egy második bőrréteg lenne a testükön. Sokszor megtiltják nekik, hogy akár napokig levegyék a páncéljukat, ami ugyan sokszor szinte elviselhetetlen kellemetlenségekkel jár, gyakorlatilag alkalmazkodnak a páncélhoz, illetve a hozzátartozó jetpackhez. Megtanulják a fegyverzetük technológiájának alapjait, mert nekik maguknak kell javítani azt a későbbiekben, és sokan inkább maguk fejlesztik, és csak tanácsért mennek a technikusaikhoz.
A kadétok feladatai évről évre nehezednek, egyre veszélyesebbé válnak: egy tizenhárom év körüli kadét általában azt kapja feladatul, hogy meztelenül, fegyver nélkül küzdjön meg egy társával, egy tizenhat év körüli viszont akár egy vadállat legyőzését is kaphatja feladatként pusztán egy késsel. Sok párharc kifejezetten egyenlőtlen: egy nagyobb vagy jobban felfegyverzett kadétot párosítanak egy fiatalabbal vagy alul fegyverzettel, hogy már fiatal korban elfogadják, hogy senkit nem érdekelnek a kifogások.
A Fett klán végső próbája általában egy vadászat a dzsungelben, amire egyedül kell kimennie a harcossá váló kadétnak, és valamilyen trófeával kell visszatérnie az erdőből. Ebben a korban a trófeaszerzés elvileg nem kéne kihívás legyen, de sokan nem érik be egy veszélytelenebb állat levadászásával. Háborús időkben gyakran a csatatéri szolgálat helyettesíti a próbát, és sokszor a Kartell egy kisebb megbízása is megfelelő próba a fiatal kadétoknak, hogy harcossá válhassanak.


A tagok jogai, kötelességei és feladatai

Egy jó mandaloriak számára a legfontosabb dolog a becsület: a legfőbb kötelességük a becsület megőrzése, akár az életük árán is. Éppen ezért egy mandalori nem hagyhatja megtorlatlanul az ellene elkövetett sérelmeket, nem szeghet meg egy egyességet, nem törhet meg egy esküt, és mindenek előtt meg kell felelnie minden kihívásnak, soha nem adhatják fel.
A becsület mellett a másik legfontosabb dolog, amiért a mandaloriaknak tevékenykedni kell, a család, illetve nagyobb léptékben a klán és az egész mandalori kultúra. Ha bármiért elnézik, vagy legalább megértik a becsületszegést, az a család és a klán iránti hűséggel magyarázható: sok esetben nem is tekintik becstelenségnek a becstelenséget, ha egy mandalori a klánjáért vagy a családjáért követte el azt, bár ez magától a tettől és a körülményektől is függ.
A Fett klánhoz tartozó mandaloriak kötelességei és feladatai a tanuló évek lejárta után általában azok, amiket a családfő és a hadúr kiad nekik: egyesek a védelmi erőhöz tartoznak, mások technikusként dolgoznak, megint mások gyerekeket nevelnek és oktatnak, de kortól és nemtől függetlenül minden mandalori csinál valamit (a legalapvetőbb szükségleteikről droidok gondoskodnak). Egyes mandaloriakat a családjuk, klánjuk bérbe ad zsoldosként a huttoknak, akik rendszerint az ellenségeik elleni harchoz használják fel őket, de sokan kapnak munkát testőrként is, ha az adott hutt a státuszával akar kérkedni, esetleg úgy gondolja, hogy komoly veszély fenyegeti az életét.


Mentalitás, filozófia, személyiség: a szervezethez tartozó játékos karakterek

A mandaloriak tudata a családhoz tartozás, klánon tartozás köré épül. A hierarchikusan felépülő, teljesítmény-centrikus rendszerben mindenki értékét az határozza meg, hogy hol áll a családon és a klánon belül, és ennek megfelelően kap szót és tiszteletet. A másik, fontos meghatározó tényező köreikben a mandalori becsületkódex, ami az értékét adja egy mandalori harcosnak, és minden mandalori, aki nem akarja, hogy társai undorral nézzenek rá, igyekszik követni ezt a kódexet. A mandalori becsületkódex legjobban a való életbeli Bushidora, illetve lovagi erényekre hasonlít.
A mandaloriak, bár kegyetlen harcosok, nem ismeretlen számukra a kegyelem a legyőzöttekkel szemben: általában megkímélik azokat, akiket legyőztek, ha nincs kifejezetten komoly okuk rá, hogy megöljék. A mandaloriak kifejezetten elutasítják a gyerekek megölését, illetve a civilekkel történő kegyetlenkedést háborúkban, ami miatt sok problémájuk szokott lenni a Kartellhez kerülő zsoldosoknak munkaadóikkal, amíg valamelyik fél nem enged. Emellett a mandaloriak, akármennyire keménynek tűnik néha a kapcsolatuk a családtagjaikkal, talán minden más kultúránál szorosabbra építik a családi kötelékeiket.


Előrehaladás a ranglétrán

Ahhoz, hogy valaki Kadétból Harcos legyen, teljesítenie kell több tucat próbát, közöttük a végső általában egy magányos vadászaton szerzett trófea hazaszállítása. Annak ellenére, hogy az erdő meglehetősen veszélyes, és nagyon sok Kadét megsérül, ritka, hogy valaki belehalna ebbe a vadászatba, köszönhetően a képzésnek, amit addigi életében kap. A legjobbak a tizenéves koruk közepén teljesítik ezt a próbát, de gyakoribb a tizenéves kor vége vagy a huszonéves kor eleje.
Ahhoz, hogy valaki Kapitány legyen, jobbnak kell lennie a legtöbb harcosnál. Nincs korlimit: a legfiatalabb kapitányok még húsz éves koruk előtt azzá válnak, de gyakoribbak az idősebb mandaloriak ezen a rangon. A családfő jelöli ki a kapitányait, ezért változik, hogy ki válik mandalori kapitánnyá: általában a legjobb, legokosabb, legtapasztaltabb családtagok kapják ezt a posztot.
A Családfő általában kijelöli az utódját, de ettől függetlenül bárki kihívhatja a családfőt a családon belül, hogy megszerezze a címet. Ezen a kihíváson tesztelik a jelentkező eszét, ismereteit a kultúrát és a kódexet illetően, végül pedig egy-egy elleni harcban megvívhat a családfővel, ha a többi kritériumnak megfelel. Ritkák a kihívások aktív családfő ellen, ha nem tesz valamit, amivel sokan nem értenek egyet: gyakoribb, hogy halála után a jelöltjét hívja ki egy másik, ambiciózus családtag. A harcot teljes páncélzatban vívják, általában mindenki annyi fegyvert hozhat, amennyit csak akar/elbír.
A Fett klán Hadurává ugyanúgy válhat valaki, ahogy családfővé, de a klánon belül bármelyik család kihívhatja a regnáló hadurat, esetleg a hadúr frissen előlépett utódját. A legtöbb kihívó egy családfő szokott lenni, de elvileg a legfiatalabb kadét is kihívhatja a hadurat (igaz, valószínűtlen, hogy egyáltalán a harci fázisig eljutna).


Pontozás, technikai dolgok, fejlődés

- A mandaloriak mind az Erőn kívül bármelyik képességet választhatják specializációnak: különböző mandaloriak különböző dologban jók.
- Minden mandalori kap egy mandalori páncélt, ami mind a négy csoportba 4-4 elosztható ponttal indul (a két kar és a két láb között a 4-4 pont bárhogy elosztható, akár 4-0, akár 3-1, akár 2-2 arányban).
- Minden kadét 8 elosztható ponttal indul.
- Minden harcos 10 elosztható ponttal indul.

Fejlődés:

- Minden tíz Technológia pont után 1-1 további pont osztható el a páncélra minden testrészre
- 20 Technológia ponttól kitalálhatóak saját, egyéni fejlesztések a páncélhoz tartozó alap felszereléshez
- 30 Technológia ponttól a páncél gyakorlatilag bárhogyan átalakítható megfelelő pontköltségért, a páncélhoz tartozó pontok pedig nem testtájanként, hanem összegként fognak megjelenni, bárhogyan szétoszthatóvá válnak
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://swchildrenoftheforce.hungarianforum.com
 
Fett klán
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Star Wars - Children of the Force :: Közösség :: Tudástár :: Szervezetek-
Ugrás: