KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Multi váltó





Ki van itt?
Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs

A legtöbb felhasználó (15 fő) Hétf. Aug. 08, 2022 6:56 pm-kor volt itt.
Legutóbbi témák
» Silhouette Frpg
Vizla klán Icon_minitimeby Vendég Hétf. Ápr. 15, 2019 11:33 am

» World of witchers
Vizla klán Icon_minitimeby Vendég Kedd Szept. 11, 2018 2:36 pm

» 296 - Wretched hive
Vizla klán Icon_minitimeby Miraon Nen Pént. Aug. 31, 2018 1:34 pm

» Welcome on board, my lord!
Vizla klán Icon_minitimeby Red Kerrigan Pént. Aug. 31, 2018 2:07 am

» A Véres Aukció [Kaland]
Vizla klán Icon_minitimeby Revan Szer. Júl. 04, 2018 4:10 am


Megosztás
 

 Vizla klán

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Revan
Admin

Revan

☽ Reagszám :
84

Vizla klán Empty
TémanyitásTárgy: Vizla klán   Vizla klán Icon_minitimeHétf. Aug. 21, 2017 11:41 pm

Leírás: Mandalori harcosokból álló klán.
Kor: Ismeretlen; legalább tízezer év.
Zarini központok: Fornoch
Tagok száma: ~60000-70000
Feladatkör: A Birodalmi Fegyveres Erők támogatása; a klán becsületének megtartása.
Hovatartozás: Sith Birodalom (viszonylag független)
Egyenruha és külső ismertető jelek: A klán tagjai sötétbarna ruhát vagy sötétbarna mandalori páncélt viselnek (a rajta elhelyezett egyedi festés személytől és családtól függően változik).
Irányítószerv:
Vének Tanácsa; a klán hadura

Történet

A mandalori kultúra rendkívül régi; alig lehet fiatalabb magánál a Galaktikus Köztársaságnál. Ami a Vizla klánt illeti, már az első fennmaradt írott forrásokban felbukkantak az akkori Vizlák, hasonlóan több más nagyobb klán tagjaihoz (mint például az Ordo vagy a Fett).
A mandalori történelem első évezredeiben a bolygó klánok uralta országok közötti polgárháború áldozata volt, a Vizla klán pedig egyike volt azoknak a klánoknak, amik nem tűntek el az idő viharában. Mire a megmaradt klánok megkötötték a békét egymással, hogy külső ellenségek felé fordítsák a figyelmüket, már létezett az a becsületkódex, amit minden magát valamire tartó mandalori követ. A Vizla klán tagjai ugyan sokszor követtek el a legtöbb mandalori számára rossznak és talán becstelennek tűnő dolgokat, maga a klán soha nem lépte át azokat a határokat, amiket minden mandalori tisztel. Az elkövetkező évszázadokban a Vizla klán az egyik fő aktív irányítóerejévé vált a mandalori politikának.
A mandaloriak hatszáz évvel a Zarini Száműzetés előtt háborút indítottak a Köztársaság ellen, ami kevés híján a vesztüket okozta: egy Revan nevű jedi vezetésével ellenállást szerveztek ellenük, ami a bolygójukig lökte vissza a mandaloriakat. A Vizla klán, bár elvesztette a hadurát, viszonylag kevés veszteséggel megúszta, amikor taktikusan visszavonták a csapataik a legvéresebb frontvonalakról.
A Vizla klán komoly erőkkel segítette mind Darth Revan és Darth Malak háborúját a Köztársaság ellen, mind Vitiate birodalmának előretörését, ahol a klán egyik családfője, Shae Vizla hatalmas hírnévre tett szert, és rövid időn belül a korszak leghíresebb mandalori harcosává vált. Bár a veszteségeik növekedtek, az egymás után következő hadurak okos politikája megnövelte a vagyonukat, területüket és populációjukat.
Ugyan egy mandalori sem tekintette átmeneti szövetségesnél többnek a sitheket, a Vizla klán szorosabb szálakkal kötődött hozzájuk, ami ugyan jó pozíciót teremtett a mandaloriaknak, de több klán rosszallását is kivívták. Különösen a Fettek ellenezték Mandalor szövetségét a sithekkel, de végül nem újultak ki a klánháborúk emiatt.
A Zarini Exodus Flotta elpusztításában két mandalori klán harcosai vettek részt: mivel elsősorban az átszállás támogatására akarták megtartani a mandaloriakat, a birodalmi alakzat elején helyezkedtek el a Vizla és a Fett klán hajói akkor, amikor az ismeretlen katasztrófa miatt lezárult a Zarin Rendszer. Mivel távolabb voltak a hajóik, viszonylag sok mandalori élte túl a katasztrófát és landolt sikeresen a birodalmi egységekkel együtt a Krillen.
Az elkövetkező két évszázadban a Fett és a Vizla klán félretette az ellentéteit, és miután a helyi birodalmiak elismerték a mandaloriaknak járó jogaikat, folytatták a birodalmi erők segítését a háborúban. A mandaloriak legalább olyan rettegetté váltak a csatatereken, mint a sithek, elsősorban azért, mert a birodalmiak hajlamosak voltak kihasználni a mandaloriak harci kedvét, és inkább az ő életüket tették kockára a sajátjuk helyett.
Kétszáz évvel a száműzetés után történt, hogy egy különösen véres, hosszú csata után, amit szinte kizárólag a mandaloriak vívtak meg birodalmi részről, a Fett klán elhagyta a Birodalmat. A Vizla klán hadura gyorsan kihasználta a lehetőséget, és szinte minden engedményt, jogot és támogatást kicsikart a királyból, aki mindent megadott neki, hogy a Vizla klán ne kövesse a Fettet, és a két klán ne alakítson együtt saját államot: együtt már elég erősek lettek volna, hogy ne csak független erővé, de nagyhatalommá is váljanak.
A Vizla klán ugyan részt vett néhány támadásban, ami a Fettek megbüntetésére irányult, egyet pedig ők vezettek, ezek alig voltak többek látszatintézkedéseknél, amit a hadúr a király lekenyerezésére tett: a Vizla klán számára nagyon hasznos a Fett klán függetlensége, ami folyamatos fenyegetést jelent a Birodalomnak, illetve függetlenedési esélyt a Vizláknak. Ennek is köszönhető, hogy a Vizla klán gyakorlatilag állammá válhatott az államban, és kevés híján egy egész bolygónyi terület a tulajdonuk.


Rangok/rendfokozatok

Kadét: A kadétok (akiket gyakran hívnak a harcosok zöldfülűnek) azok a fiatal mandalori harcosok, akik még nem teljesítették a próbájukat (a zöldfülű jelzőt használják néhány fiatal, már harcos rangú mandalorira is, de ebben az esetben ennek majdnem mindig párbaj a vége). Minden mandalori, aki még nem harcos, kadétnak számít: a mandaloriak egytől egyig harcosnak tanulnak.
Harcos: Azok a mandaloriak, akik teljesítették a próbájukat, ezt a rangot viselik: ez a rang a felnőttkor határa a mandalori kultúrában. A harcosok lehetnek szó szerint mandalori harcosok, de a technikusok, a pilóták, sőt, még a családanyák is ide tartoznak. Az, aki túléli a próbáját, de nem válik harcossá, nem számít mandalorinak többé- száműzötté válik.
Kapitány: A mandalori kapitányok egy csapat (sokszor száznál is több) mandalori harcost vezetnek: ezt a rangot a legjobbak nyerik el közülük, akár vadászattal, akár harctéren nyerik meg ezt a tiszteletet. A mandalori kapitányok ezért általában sokkal jobb harcosok az átlagos mandalori harcosoknál.
Családfő: A Fett klán több tucat családból épül fel, melyek mind legalább kétszáz tagúak, némelyik még nagyobb. A legerősebb, legokosabb mandalori a családban az adott család feje, a cím nem öröklődik egyenes ágon: a családfők a legjobbak az egész családon belül. Pozíciójukért bármikor kihívhatóak, ezért az öreg családfő ritka, de aki megéri az idős kort, kivételes tiszteletre tesz szert. A családfők alkotják a Vének Tanácsát.
Hadúr: A klán feje, a hadúr olyan a klánnak, mint a családfők a családnak, és a cím megszerzésének is hasonlók a feltételei, csupán sokkal nagyobb mértékben: bárki a klánon belülről, sőt, a klánon kívülről is párbajra hívhatja a hadurat a klán vezetéséért, ezért a hadúr, aki megőrzi a pozícióját hosszú ideig, mindig a generációja egyik legkivételesebb harcosa.


Toborzás, tagfelvétel

Az esetek többségében a Vizla klán soraiba csak egy módon lehet bekerülni: bele kell születni. Azokat a mandalori tradíciókat, erkölcsi szabályokat és harci technikákat kevesen sajátíthatják el úgy, hogy nem születnek bele. Azok, akik a Vizla klánhoz tartozó egyik családba születtek, megkapják a szükséges képzést, így számukra nincsenek követelmények azon túl, amit egy egész életen át tanítanak nekik: tartsák meg és gyarapítsák a klán dicsőségét, soha ne vétsenek a becsület ellen, a kihívásokat minden erejüket beleadva próbálják fogadni, és ha elbuknak, fogadják mandalorihoz méltó módon a halált. Ritka, hogy valaki, aki mandalorinak születik, száműzötté válna, a legtöbben jóval előbb vállalnák a halált.
Elvileg van rá, hogy kívülállók teljesítsék a próbákat, és a mandaloriak befogadják őket maguk közé, de nagyon ritka, hogy valaki megpróbálkozzon velük, és még ritkább, hogy túlélje. Bár a mandaloriak emberek, nem zárják el a lehetőséget más fajok elől sem, és ahogy általában, a mandalori kultúra nem tesz különbséget kor és nem alapján.
Ahhoz, hogy egy kívülálló bekerülhessen, először be kell bizonyítania, hogy ismeri és tiszteli a mandalori hagyományokat legalább annyira, ahogyan azt egy korához illőtől elvárnák: egy gyermek dolga jóval könnyebb, mint egy aggastyáné. Nem ritka az sem, hogy próba elé állítják a jelentkezőt már ezen a szinten, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy mennyire értik meg a mandalori harcos kultúra hagyományait, és mennyire tudnak azonosulni velük.
Amennyiben a kívülálló sikerrel megbirkózott a mandaloriak hagyományait illető vizsgákkal, részt kell vennie több vadászaton, illetve több párviadalt is meg kell vívnia szabályozott körülmények között. Ezek a szabályok változnak, de néhány állandó: elvileg nem tiltják meg az Erő-használóknak a próbálkozást, az Erő használata szigorúan tilos. Éppen így tilos olyan felszerelést használni, ami nem tartozik a próbához.
Amennyiben egy gyermek kerül a Vizla klánhoz, maguk közé fogadják, amennyiben a korának megfelelő tudást és képességeket birtokolja. A felnőtteknek le kell tenniük a végső próbát is, amivel a Harcosok közé kerülnek: ezen a végső próbán többen nyerik el a mandalori címet poszthumusz, mint túlélőként.
Azokat, akiket befogadtak a klánba, általában továbbra sem kezelik teljes értékű mandaloriként: hasonló a megítélésük, mint egy törvénytelen gyermeké, hacsak egy család be nem fogadja. Ez a státusz azonban idővel elmúlik: ha az így befogadott mandalori nagy dolgokat tesz a klánért, hírnevet épít, akkor akár a született mandaloriak fölé emelkedhet.


Kiképzés

A mandaloriakat már gyerekkortól harcra képzik: a szüleik megtanítják őket lőni, pusztakézzel és közelharci fegyverekkel harcolni, és keményen bánnak velük, hogy erősek legyenek. Talán ennél az alapvető, fizikai erőt megalapozó képzésnél is fontosabb, hogy a szülők az első évektől mélyen elültetik a meséikkel, történeteikkel a gyermekek lelkében a mandalori eszme magját.
A gyermekek tíz éves kortól kezdenek el harci kiképzést kapni, miután megtanulták az alapokat: megtanítják őket harcolni, úgy, ahogy talán senki más nem harcolt soha az egész Galaxisban. A kadétokat egy öregebb harcos edzi, aki igyekszik minden tudását átadni nekik, de a legtöbb tudást mégis egymástól szerzik, amikor együtt gyakorolnak, egymással vetélkednek. A kiemelkedőbb kadétok különböző, kisebb jutalmakat kapnak, de elsősorban a dicsőségért igyekeznek a legjobbak lenni: a mandalori szellemiségbe nem fér bele, hogy bárki kevesebbre törekedjen ennél.
A kadétok eleinte páncél nélkül gyakorolják a harcot, de ahogy nőnek, darabonként megkapják a saját páncéljukat, amivel azután meg kell tanulniuk éppen úgy eggyé válni, mintha egy második bőrréteg lenne a testükön. Sokszor megtiltják nekik, hogy akár napokig levegyék a páncéljukat, ami ugyan sokszor szinte elviselhetetlen kellemetlenségekkel jár, gyakorlatilag alkalmazkodnak a páncélhoz, illetve a hozzátartozó jetpackhez. Megtanulják a fegyverzetük technológiájának alapjait, mert nekik maguknak kell javítani azt a későbbiekben, és sokan inkább maguk fejlesztik, és csak tanácsért mennek a technikusaikhoz.
A kadétok feladatai évről évre nehezednek, egyre veszélyesebbé válnak: egy tizenhárom év körüli kadét általában azt kapja feladatul, hogy meztelenül, fegyver nélkül küzdjön meg egy társával, egy tizenhat év körüli viszont akár egy vadállat legyőzését is kaphatja feladatként pusztán egy késsel. Sok párharc kifejezetten egyenlőtlen: egy nagyobb vagy jobban felfegyverzett kadétot párosítanak egy fiatalabbal vagy alul fegyverzettel, hogy már fiatal korban elfogadják, hogy senkit nem érdekelnek a kifogások.
A Vizla klán végső próbája általában egy vadászat a Birodalom valamelyik vadonában, amire egyedül kell kimennie a harcossá váló kadétnak, és valamilyen trófeával kell visszatérnie az erdőből. Ebben a korban a trófeaszerzés elvileg nem kéne kihívás legyen, de sokan nem érik be egy veszélytelenebb állat levadászásával. Háborús időkben gyakran a csatatéri szolgálat helyettesíti a próbát, és sokszor a sithek parancsainak teljesítése is próbának számít.


A tagok jogai, kötelességei és feladatai

Egy jó mandalori számára a legfontosabb dolog a becsület: a legfőbb kötelességük a becsület megőrzése, akár az életük árán is. Éppen ezért egy mandalori nem hagyhatja megtorlatlanul az ellene elkövetett sérelmeket, nem szeghet meg egy egyességet, nem törhet meg egy esküt, és mindenek előtt meg kell felelnie minden kihívásnak, soha nem adhatják fel.
A becsület mellett a másik legfontosabb dolog, amiért a mandaloriaknak tevékenykedni kell, a család, illetve nagyobb léptékben a klán és az egész mandalori kultúra. Ha bármiért elnézik, vagy legalább megértik a becsületszegést, az a család és a klán iránti hűséggel magyarázható: sok esetben nem is tekintik becstelenségnek a becstelenséget, ha egy mandalori a klánjáért vagy a családjáért követte el azt, bár ez magától a tettől és a körülményektől is függ.
A Vizla klánhoz tartozó mandaloriak kötelességei és feladatai a tanuló évek lejárta után általában azok, amiket a családfő és a hadúr kiad nekik: egyesek a védelmi erőhöz tartoznak, mások technikusként dolgoznak, megint mások gyerekeket nevelnek és oktatnak, de kortól és nemtől függetlenül minden mandalori csinál valamit (a legalapvetőbb szükségleteikről droidok, birodalmi támogatások és rabszolgák gondoskodnak). Egyes mandaloriak folyamatosan a sitheket szolgálják testőrként, fejvadászként vagy elit rohamosztagosként.


Mentalitás, filozófia, személyiség: a szervezethez tartozó játékos karakterek

A mandaloriak tudata a családhoz tartozás, klánon tartozás köré épül. A hierarchikusan felépülő, teljesítmény-centrikus rendszerben mindenki értékét az határozza meg, hogy hol áll a családon és a klánon belül, és ennek megfelelően kap szót és tiszteletet. A másik, fontos meghatározó tényező köreikben a mandalori becsületkódex, ami az értékét adja egy mandalori harcosnak, és minden mandalori, aki nem akarja, hogy társai undorral nézzenek rá, igyekszik követni ezt a kódexet. A mandalori becsületkódex legjobban a való életbeli Bushidora, illetve lovagi erényekre hasonlít.
A mandaloriak, bár kegyetlen harcosok, nem ismeretlen számukra a kegyelem a legyőzöttekkel szemben: általában megkímélik azokat, akiket legyőztek, ha nincs kifejezetten komoly okuk rá, hogy megöljék. A mandaloriak kifejezetten elutasítják a gyerekek megölését, illetve a civilekkel történő kegyetlenkedést háborúkban, ami miatt sok problémájuk szokott lenni a sithekkel dolgozó harcosoknak (a jó parancsnokok nem osztják be a mandaloriakat ilyen feladatokra). Emellett a mandaloriak, akármennyire keménynek tűnik néha a kapcsolatuk a családtagjaikkal, talán minden más kultúránál szorosabbra építik a családi kötelékeiket.


Előrehaladás a ranglétrán

Ahhoz, hogy valaki Kadétból Harcos legyen, teljesítenie kell több tucat próbát, közöttük a végső általában egy magányos vadászaton szerzett trófea hazaszállítása. Annak ellenére, hogy a végső próba meglehetősen veszélyes, és nagyon sok Kadét megsérül, ritka, hogy valaki belehalna ebbe a vadászatba, köszönhetően a képzésnek, amit addigi életében kap. A legjobbak a tizenéves koruk közepén teljesítik ezt a próbát, de gyakoribb a tizenéves kor vége vagy a huszonéves kor eleje.
Ahhoz, hogy valaki Kapitány legyen, jobbnak kell lennie a legtöbb harcosnál. Nincs korlimit: a legfiatalabb kapitányok még húsz éves koruk előtt azzá válnak, de gyakoribbak az idősebb mandaloriak ezen a rangon. A családfő jelöli ki a kapitányait, ezért változik, hogy ki válik mandalori kapitánnyá: általában a legjobb, legokosabb, legtapasztaltabb családtagok kapják ezt a posztot.
A Családfő általában kijelöli az utódját, de ettől függetlenül bárki kihívhatja a családfőt a családon belül, hogy megszerezze a címet. Ezen a kihíváson tesztelik a jelentkező eszét, ismereteit a kultúrát és a kódexet illetően, végül pedig egy-egy elleni harcban megvívhat a családfővel, ha a többi kritériumnak megfelel. Ritkák a kihívások aktív családfő ellen, ha nem tesz valamit, amivel sokan nem értenek egyet: gyakoribb, hogy halála után a jelöltjét hívja ki egy másik, ambiciózus családtag. A harcot teljes páncélzatban vívják, általában mindenki annyi fegyvert hozhat, amennyit csak akar/elbír.
A Fett klán Hadurává ugyanúgy válhat valaki, ahogy családfővé, de a klánon belül bármelyik család kihívhatja a regnáló hadurat, esetleg a hadúr frissen előlépett utódját. A legtöbb kihívó egy családfő szokott lenni, de elvileg a legfiatalabb kadét is kihívhatja a hadurat (igaz, valószínűtlen, hogy egyáltalán a harci fázisig eljutna).


Pontozás, technikai dolgok, fejlődés

- A mandaloriak az Erőn kívül bármelyik képességet választhatják specializációnak: különböző mandaloriak különböző dologban jók.
- Minden mandalori kap egy mandalori páncélt, ami mind a négy csoportban 4-4 elosztható ponttal indul (a két kar és a két láb között a 4-4 pont bárhogy elosztható, akár 4-0, akár 3-1, akár 2-2 arányban).
- Minden kadét 10 elosztható ponttal indul.
- Minden harcos 15 elosztható ponttal indul.

Fejlődés:

- Minden tíz Technológia pont után 3-3 további pont osztható el a páncélra, minden testrészre
- 20 Technológia ponttól kitalálhatóak saját, egyéni fejlesztések a páncélhoz tartozó alap felszereléshez
- 30 Technológia ponttól a páncél gyakorlatilag bárhogyan átalakítható megfelelő pontköltségért, a páncélhoz tartozó pontok pedig nem testtájanként, hanem összegként fognak megjelenni, bárhogyan szétoszthatóvá válnak
Vissza az elejére Go down
 
Vizla klán
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Fett klán
» A Fett Klán erődje (leírás)
» A Majilijic Klán erődje (leírás)

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Star Wars - Children of the Force :: Archívum-
Ugrás: