HomeGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!

Share | 
 

 Hutt Kartell

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Revan

avatar
Admin


Leírás: A Semleges Zóna jelentős részét uraló oligarchia.
Kor: Ismeretlen; régebbi, mint a Jedi Rend
Zarini központok: Nar Velar
Tagok száma: 314 hutt; 450000 katona, fejvadász és harcidroid; 2000000-2500000 rabszolga
Feladatkör: A semleges zóna fenntartása; közvetítés a Köztársaság és a Birodalom között
Hovatartozás: önálló
Egyenruha és külső ismertető jelek: Nincs; a családok zsoldosai néha a család címerét viselik valahol a ruhájukon vagy páncéljukon
Irányítószerv: Hutt Tanács


Történet

A Huttok egy ismeretlen, a technológia túlzott használatától mára elpusztult bolygóról származnak, és az ismert történelem második nagy civilizációját építették fel. Bár nehéz így gondolni már rájuk, évezredekkel ezelőtt hősök voltak: ők szabadították meg a Galaxist a Rakata Birodalom rémuralmától, és sok történész szerint az Ó-hutt kultúra alapozta meg a Köztársaságot. De végül minden civilizáció elveszíti a ragyogását.
A Hutt Kartell, ami a hutt családok összefogásából alapult, a Köztársaság alapításával egy időben hasított ki egy szép nagy szeletet a Galaxisból, és mivel a huttok nem voltak túl szapora lények, már a kezdetektől más fajok zsoldosait alkalmazták katonának. Ahogy teltek az évszázadok, és a családok fejei váltották egymást, úgy kezdett a huttok uralma egyre jobban hasonlítani az általuk elűzött rakatákéhoz: a diplomáciát felváltotta az erőszakos elnyomás, az igazságos bérmunkát a rabszolgaság, a kereskedelmet a csempészet és a kalózkodás. Bár a köztársasági, jedi és birodalmi diplomácia mindig államként kezelte, a közvélemény már régen nem gondol többként a Hutt Kartellre, mint egy kövérre hízott bűnszervezetre.
A Hutt Kartellre mindig jellemző volt a széthúzás, aminek zarini jelenlétüket is köszönhetik: a Birodalom offenzívájával egy időben hat család fegyverrel és pénzzel támogatta a Köztársaságot, egy bolygójukat pedig átengedték támaszpontként, mire megtorlásul a sithek végigdúlták a Kartell több rendszerét is. Karagga, a korszak legbefolyásosabb huttja gyorsan bejelentette a semlegességet a háborúban, a hat családba tartozó több, mint kétszáz hutt pedig a Köztársaság karjaiba menekült menedékért. Mivel nem számíthattak kegyelemre a sithektől, szinte mind felkerültek az Exodus Flottára.
A zarini huttok alacsonyról indultak: kezdetben nem voltak többek a Köztársaság vezetői számára alattomos talpnyalóknál, akik apró pozíciókért, szívességekért, hatalmi helyzetekért a Napot is leígérték az égről. A lenézés ellenére azonban megbízták őket bizonyos feladatokkal, mert kivételes tehetséget mutattak a pénz és az üzlet iránt, rövidesen pedig ők lettek a közvetítők a sithek felé. Végül mindkét fél megegyezett kétszáz éve, hogy a huttok népesítsék be a ma Nar Velar néven ismert bolygót, ami bufferzónaként szolgálhat a sithek és a Köztársaság között, könnyebbé teszi az érintkezést és a kereskedelmet a két fél között, és nehezebbé teszi a háborúk kiújulását. A huttok így, ígéreteken és szerződéseken keresztül felépítették a Hutt Kartellt, ami gyorsan olyanná vált, mint az, amelyik Nar Shaddaa köré épült.
A Köztársaság egyetlen támadása a Kartell ellen nagyjából százötven évvel ezelőtt történt, amikor bevezették a rabszolgaságot, azonban gyorsan egyértelművé vált, hogy még ha olyan erős hadsereget nem is tudnak létrehozni többé, a Kartell már nem elpusztítható. A huttok szövetkeztek a Birodalommal, a Köztársaság pedig több súlyos vereség után visszavonult a Hutt űrből, és fogcsikorgatva aláírta a békeszerződést, elismerve a huttok államát. A Kartell léte azóta is a két állam közötti hintapolitikára épül.
A mai nap Kartelle politikailag semleges, passzív, egyetlen célja látszólag a vagyon és a befolyás növelése, a családok ezen felül látszólag csak egymással vetélkednek a hatalomért. A huttok kezében van a bankszektor jelentős része, a kereskedelem elképzelhetetlen a Birodalom és a Köztársaság között a közvetítésük nélkül, emellett a legnépszerűbb filmek és a legmegbízhatóbb független híradó is a Kartell stúdióiból kerül ki. Számtalan érdekes, veszélyes, sok helyen illegális látványosság is a Kartelltől ered: fogat- és űrhajóversenyek, gladiátorjátékok és a hírhedt Huttlabda nevű játék szórakoztatja a brutalitástól el nem riadó turistákat.


Rangok/rendfokozatok


A Kartell zsoldosai néha a mandalori vagy a katonai rendfokozatokat használják, más esetben saját rendfokozatokat találnak ki, de néha a parancsnok az egyetlen, akinek megkülönböztetett pozíciója van. Ez kompániáról kompániára változik.
A huttok között egyetlen hivatalos rang van: mind a hat családnak van egy családfője, a többi hutt hivatalosan teljesen egyenlő szóval bír a Hutt Tanács ülésein. Természetesen ez a valóságban nem igaz: minél nagyobb valakinek a birodalma, minél öregebb, minél jobb kapcsolati hálót épített fel, annál nagyobb a befolyása. Hivatalos rangokban ez nem jelenik meg.
Egy család állandó, nem hutt tagjai két rangot kaphatnak. A hadnagyok a huttok legmegbízhatóbb szolgái, akik általában jóval többek zsoldosoknál: ők a huttok legfőbb tanácsadói, ügyintézői, bizalmasai. Minden fontosabb huttnak van legalább egy hadnagya. A Maior Domus a legfontosabb a hadnagyok közül: minden családnak csak egy Maior Domusa van, ami a Kartell legmagasabb rangja azoknak, akik nem huttnak születtek. Bár hivatalosan minden hutt többet ér nála, a Maior Domus a család helyettes ügyintézője, sok esetben a család második leghatalmasabb (vagy leghatalmasabb) tagja.



Toborzás, tagfelvétel


A Hutt Kartellbe a bekerülés huttként nagyon egyszerű: attól a pillanattól tagja minden hutt, amint megszületik, és a családja támogatja még akkor is, ha végül nem csatlakozik az oligarchiához. Még azok a huttok is a Kartell tagjai, akik nem bűnözők, hanem tudósok vagy művészek lesznek. Kikerülni a Kartellből csak egy módon lehet: meg kell halni. Ha valaki elárulja a Kartellt vagy keresztbe tesz egy nála hatalmasabb huttnak, ezen a módon hagyja el a Kartellt.
A Kartell zsoldosai gyakorlatilag bármilyen feltétellel bekerülhetnek a Kartell seregébe: ha valaki fel tud emelni egy fegyvert vagy el tud vezetni egy űrhajót, már fel is vették. Hivatalosan nem toboroznak: mindenki tudja, hogy ha valaki Nar Velarban bemegy egy kantinába, és elmondja, hogy munkát keres, még aznap megkapja az ajánlatot. A kivételesen tehetséges zsoldosokat, különösen a mandaloriakat a huttok maguk szokták megkeresni ajánlattal.



Kiképzés


A Kartell zsoldosai teljesen különböző kiképzést kapnak: egyesek a Fett Klán elitjének kiképzését kapták, másokat a többi zsoldos képzett ki vagy egy hadseregből szöktek meg, megint mások pedig Nar Velar utcáin nőttek fel, és a mostoha körülményeket túlélve edződtek meg. A Kartell nem tart további kiképzést harcosai számára: kész katonákat igyekeznek felbérelni, akik könnyen pótolhatóak további pénzből, ha kihullottak. Kizárólag a nagyobb, korrupt köztársasági és birodalmi katonáktól vásárolt vagy önmaguk által összebarkácsolt hadihajóik legénységét igyekeznek kiképeztetni, bár itt is előnyben részesítik a leszerelt űrhajósokat.
A huttok a legjobb pénzen megvásárolható oktatást adják gyermekeiknek, akiket nem csak Nar Velar tudományegyetemén képeznek: sokan a Cordrillára vagy a Concordiiára is ellátogatnak tanulni, páran pedig holoneten elvégzik a Birodalmi Egyetem távképzéseinek egyikét is. Emellett szüleik bevezetik őket a pénzügyekbe, nyelveket tanulnak (bár kevés hutt szeret a saját nyelvén kívül máshogy megszólalni, mind értik legalább a közöst), sokan pedig megtanulják kezelni a legmodernebb vadászgépeket és lépegetőket is.



A tagok jogai, kötelességei és feladatai


A Kartell teljes jogú, huttnak született tagjai részt vehetnek a Hutt Tanács ülésén, ahol felszólalhatnak, kérvényt vagy javaslatot nyújthatnak be, illetve szavazhatnak a legtöbb fontos kérdésben. Emellett joguk van pénzügyi támogatásért, kölcsönért folyamodni, amikor belevágnak egy új üzletbe, illetve segítséget kérjenek, ha bárki fenyegeti az életüket. A huttok megölése főbenjáró bűn a Kartell területén, ezért a törvények még a legkisebb huttok életét is védik- igaz, ha valaki átlép egy határt, az ellenségeit ez ritkán állítja meg.
A huttok zsoldosainak, fejvadászainak változó jogai vannak: egyesek kötnek egy szerződést, bizonyos időre vagy egy bizonyos munkára, ami idő alatt a huttok minden parancsát végre kell hajtaniuk a munkakörüknek megfelelően. A huttok, bár megfizetik a harcosaikat, nem túl hálás munkaadók: a lenyomorodottakat sokszor kidobják az utcára, egy apró inzultus vagy hiba eltörölhet több évnyi szolgálat alatt szerzett érdemet, sok esetben pedig a kilépés már csak egy módon lehetséges: egy csapóajtón át.
A zsoldosokéhoz hasonló, talán még rosszabb feltételek vonatkoznak a Kartell nem harcoló alkalmazottaira: a civil táncosok, fogatversenyzők, előadók vagy szakmunkások jó fizetésre számíthatnak a huttoktól, de gyakorlatilag semmilyen jogukat nem tartják tiszteletben. Sok huttoknak dolgozó érzi magát rabszolgának, egyes felszabadult birodalmi rabszolgák pedig alig tapasztalnak változást, ha a Kartellnek kezdenek dolgozni. A huttok rabszolgái másként gondolják: a huttok rabszolgájának lenni talán a legrosszabb sors, amit bárki elszenvedhet a Zarinon.



Mentalitás, filozófia, személyiség: a szervezethez tartozó játékos karakterek


A Hutt Kartell huttjai általában rendkívül büszkék magukra, származásukra, családjukra, ami talán az egyetlen igazi hűség, ami felé egy hutt elkötelezi magát. A legtöbb hutt igyekszik minél nagyobb vagyont felhalmozni, amit ugyan ki is élveznek, de a valódi céljuk a befolyás és a hatalom megszerzése: a hutt sztereotípiának szinte mindene az, hogy magasabb státusza legyen társainál.
A huttok zsoldosai, fejvadászai és egyéb szolgái általában rendkívül cinikusak vagy érdektelenek. Kevés lény van, aki büszke rá, hogy a huttoknak dolgozhat, ezért a leggyakoribb mentalitás a köreikben egyetlen mondattal jellemezhető: "Pénzért bármit." Természetesen vannak, akik belekényszerülnek a szolgálatba, mások pedig tényleg hisznek a Kartellben. Nar Velar a lehetőségek hazája a szerencsevadászok számára, ezért a közismert tények ellenére sokan jönnek ide meggazdagodni vagy kalandot keresni.
A huttok rabszolgái általában a Semleges Szektorból kerülnek ki, de bárki, aki nem elég fontos vagy jól védett, rabszolgává válhat egy pillanat alatt, ha letér a főutcákról, és belefut néhány rabszolga-kereskedőbe. Aki szerencsés, váltságdíjért kiválthatja magát; aki nem, egy rabszolgapiacra kerül, ahol a Kartell rabszolgájává válik. A Kartell rabszolgái az elképzelhető legalantasabb munkákat kell elvégezzék, teljesen jogfosztottak, és szinte mindig halálig dolgoztatják őket, ha valaki nem vásárolja ki őket időben. Sok prostituált, aki már nem elég szép, sok munkás, aki már nem elég erős találja magát valamilyen vadállat ketrecében.



Előrehaladás a ranglétrán



Zsoldosvezér, hadnagy, Maior Domus, családfő, a hadihajók kapitánya: a Kartellnél minden rang öröklődése kihalásos alapon történik, és kizárólag a kapcsolatok, képességek vagy a szerencse dönti el, hogy ki kapja meg a pozíciót.

Az a játékos, aki huttot indít, egy család közepesen befolyásos tagjaként kezdheti a játékot, jól megírt előtörténettel azonban rögtön lehet a családja fejének egyik legfőbb bizalmasa, akár örököse is, a státusza pedig jóval komolyabb lehet annál, mint amit az előtörténetben megírt.
Az a játékos, aki zsoldost vagy fejvadászt indít, lehet a saját, legfeljebb tíz-húsz fős kompániájának vezetője, vagy a huttja kedvenceinek egyike, aki időnként ennél több harcost kap maga mellé, de általában kisebb csapatokban dolgozik. A létező kompániákba a meghirdetett pozíciókon lehet karaktert hozni. A jobb előtörténet jobb pozíciót eredményez ebben az esetben is.
A Kartellhez tartozó civilek lehetnek sikeresek, közepesen sikeresek: egy megbecsült szakember, egy sikeres műsorkészítő vagy egy rendkívül jó pilóta egyaránt lehet a játékos karakter. A jól megírt előtörténet ezeknél magasabb státuszt is nyújthat a karakternek.
A Kartell rabszolgái bárhol, bárkinél lehetnek rabszolgák, de még ha valamiért el is nyerték gazdájuk kegyeit, nem érdemes semmiféle bónuszra, pozitívumra számítaniuk.



Pontozás, technikai dolgok, fejlődés




Induló hutt karakterek:

- A huttok majdnem minden esetben a Technológia vagy a Vezetés képességet választják specializációnak, de választhatnak mást is (kivéve az Erőt).
- Minden hutt 10 elosztható ponttal indul (további pontok járnak, ha különösen jól megírt előtörténetet küldött be).
- Minden hutt karakternek lehet egy kisebb birodalma: legfeljebb 300 rabszolgája, 150 civil szolgája és 100 harcosa. Jól megírt előtörténettel ez a szám növekedhet.


Induló zsoldos és fejvadász karakterek

- Zsoldosok és fejvadászok bármelyik képességet választhatják specializációnak (az Erő-érzékeny, és különösen az Erő-használó zsoldosok és fejvadászok ritkák, de rendkívül keresettek; ez különösen igaz a bukott jedikre és sithekre: utóbbiak a jedi, illetve a sith pontozást kapják, de a Kartell csoportjába kerülnek).
- Minden zsoldos és fejvadász 10 elosztható ponttal indul
- A Kartell zsoldosai és fejvadászai két specializációt is választhatnak

A kartellhez tartozó civilek és rabszolgák a civilek pontozását kapják kezdésnél.


Fejlődés:

- A Kartellhez tartozó játékos karakterek minden kerek pont (10, 20, 30 stb.) után kapnak egy elosztható pontot, beleértve a kezdő pontozást is
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 
Hutt Kartell
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Star Wars - Children of the Force :: Közösség :: Tudástár :: Szervezetek-
Ugrás: